Факторинг
Бул төлөмдү кийинкиге калтыруу шартында иштеген жеке ишкерлер жана юридикалык жактар үчүн финансылык кызмат. Анын жардамы менен сатуучу товарга акчаны жөнөткөндөн кийин дароо алат, кассалык боштуктарды жоюп, жүгүртүү каражаттарын толуктай алат.
Факторинг деген эмне?
Факторинг келишиминин маңызын мисал менен түшүндүрүү оңой. Сиздин компания таттууларды жеткирүү менен алектенет дейли. Сиз супермаркеттер тармагына 1 миллион сомдук товар жөнөттүңүз, бирок келишимдин шарттары боюнча кардар дароо эмес, 2 айдан кийин гана төлөөгө укуктуу. Акчаны дароо алуу үчүн факторго - Банкка кайрылсаңыз болот. Банк сатып алуучунун ордуна сизге төлөп берет жана анын кызматы үчүн комиссия алат. 2 айдан кийин супермаркеттер тармагы акчаны сизге эмес, факторго (Банкка) которот.
Жеткирип берүүчү үчүн факторингдин пайдасы
Ылдам
Жеткирилгенден кийин дароо каржылоону алыңыз
Жөн гана
Жүгүртүлүүчү каражаттарды толуктоо
Коопсуз
Сатып алуучу тарабынан төлөнбөй калуу коркунучун азайтуу.
Сатып алуучу үчүн факторингдин артыкчылыктары
Ыңгайлуу
Сатып алуу иш-чараларын каржылоо, жеңилдик алуу мүмкүнчүлүгү
Ыңгайлуу
Кошумча кийинкиге калтырылган төлөм
Жөн гана
KPI башкаруу, эркин акча агымы.
Документтерге талап - Жеке ишкер
- Кредитордун паспортунун көчүрмөсү, кредитордун жубайынын жана гаранттарынын үй-бүлөлүк абалы жөнүндө документтер (бар болсо)
- Каржылоо тармагындагы тажрыйбаны тастыктаган бардык документтер
- Негизги бизнес документтеринин көчүрмөлөрү
- Жеке ишкер катары катталгандыгы жөнүндө күбөлүк же патент
- Кардар менен Карызкордун ортосундагы келишим бардык тиркемелери, кошумча макулдашуулар жана тиешелүү Контракттын ажырагыс бөлүгү болуп саналган башка документтер, алар боюнча акчалай талап Банкка жүктөлгөн ж.б.);
- Карызкор тарабынан милдеттенмелердин аткарылышын камсыз кылуучу документтер, ошондой эле берилген акчалай талапка тиешелүү башка документтер, эгерде бул Кардар менен Карызкордун ортосундагы келишимде каралса.
Чечим кабыл алуу үчүн зарыл болгон башка документтер.
Документтерге талап - Юридикалык жактар
- Юридикалык жактын каттоосу жөнүндө күбөлүк
- Устав, уюштуруу келишими (түзүү жөнүндө чечим)
- Мамлекеттик салык инспекциясынан жана Социалдык фонддон карызы жок экендиги жөнүндө маалымкат
- Финансылык отчеттуулук (Бухгалтердик баланс, Киреше жана чыгым жөнүндө отчет, Акча каражаттарынын кыймылы жөнүндө отчет, Улуу Британиядагы өзгөрүүлөр жөнүндө отчет).
- Жетекчинин ыйгарым укуктарын ырастоочу документ (дайындоо жөнүндө чечим, ишеним кат).
Чечим кабыл алуу үчүн зарыл болгон башка документтер.